Mijn DigiD of account werkt niet meer – wat nu?


Je wilt inloggen – maar het lukt niet

Je probeert je DigiD te gebruiken, maar je komt er niet meer in. Of een ander belangrijk account blokkeert ineens. Je raakt je wachtwoord kwijt, krijgt foutmeldingen of loopt vast in herstelstappen. Je wilt het gewoon oplossen – maar zonder frustratie of gedoe.


Als elk foutbericht je verder laat vastlopen

Misschien kom je niet meer in je zorgportaal, e-mail of toeslagenomgeving. Of je weet niet hoe je een nieuw wachtwoord aanvraagt. Je krijgt codes, sms’jes of schermen die je niet begrijpt. En ondertussen moet je iets regelen, maar je komt digitaal niet verder. Dat geeft stress – en het voelt alsof je geen grip meer hebt.


Je hebt geen uitleg nodig – je hebt overzicht nodig

Dit gaat niet over techniek, maar over rust. Je hoeft geen cursus of handleiding. Je hebt iemand nodig die met je meekijkt, rustig uitzoekt waar het spaak loopt, en helpt om het stap voor stap op te lossen. Dan zit het goed.


Hoe Vikzit helpt bij DigiD of accountproblemen

Vikzit helpt je om weer overzicht te krijgen. We kijken samen waar het misgaat, leggen helder uit wat er gebeurt en maken een eenvoudig stappenplan om je account of DigiD te herstellen. We helpen je bij het aanvragen, bevestigen of opnieuw instellen – zonder vaktaal, zonder haast. En we zorgen dat je daarna ook overzicht houdt in je inloggegevens, e-mails en meldingen.


Wat mensen vaak vragen

Wat moet ik doen als DigiD niet werkt? Hoe vraag ik iets opnieuw aan? Wat betekenen die foutcodes? En hoe voorkom ik dat ik dit over een maand weer kwijt ben? Samen maken we het duidelijk en werkbaar.


Wat het je oplevert

Je hebt weer toegang tot je account. Je weet waar je gegevens staan, wat je moet bewaren en hoe je iets oplost als het opnieuw gebeurt. Dat geeft rust, overzicht en grip – precies op het moment dat je dat nodig hebt.


Een voorbeeld uit de praktijk

Een vrouw wilde een zorgregeling aanvragen, maar DigiD gaf foutmeldingen. Ze wist niet wat ze al geprobeerd had. Samen keken we naar haar stappen, herstelden de toegang en maakten een kort overzicht van haar accounts. Binnen een uur was alles weer in orde.


Even samen kijken kan al genoeg zijn

Vastlopen is vervelend – maar je hoeft het niet zelf op te lossen. Eén praktisch moment van meekijken helpt je vaak al verder.

Vertel waar je vastloopt – dan kijken we samen naar een oplossing

Of bekijk andere situaties die Vikzit aanpakt