Ik heb een verkeerde betaling gedaan


Rust en overzicht na een fout met geld

Je hebt iets overgemaakt wat niet klopte. Naar een verkeerd rekeningnummer. Na een nepmail. Of per ongeluk dubbel. En nu twijfel je: Wat is er precies gebeurd? Kan ik er nog iets aan doen? En hoe pak ik dit aan zonder nóg meer fouten te maken?


Als je geen overzicht meer hebt – en actie uitstelt

Misschien weet je niet meer precies wat er is overgemaakt. Of je bent bang dat het te laat is. Soms komt er schaamte bij kijken – en dan blijf je het voor je uitschuiven. Ondertussen groeit het gevoel van onrust. Je wilt duidelijkheid. Gewoon weten: wat kan nog, en wat niet?


Je mist geen kennis – je mist overzicht

Je hoeft geen expert te zijn. Je hoeft je ook niet te schamen. Wat je nodig hebt is een helder overzicht van wat er gebeurd is – en welke stappen nog mogelijk zijn. Dan zit het goed.


Hoe Vikzit helpt na een verkeerde betaling

Vikzit helpt je om de situatie stap voor stap op orde te brengen. Zonder oordeel, zonder moeilijke taal – gewoon praktisch en rustig.

  • We maken een helder overzicht van de betalingen: wat, wanneer, naar wie
  • We kijken wat de bank nog kan doen (terugboeken, melden)
  • We helpen je inschatten of melding of aangifte zinvol is
  • We ondersteunen bij het schrijven van een verzoek of toelichting

We zorgen dat jij weer grip krijgt – ook als het foutje niet meer te herstellen isVeel mensen doen wel eens een verkeerde betaling. De meeste situaties zijn op te lossen – of op z’n minst goed af te handelen, met rust en overzicht.


Veelgestelde vragen

Wat als ik niet meer weet naar wie het is overgemaakt? We helpen je de bankgegevens terugvinden en ordenen.

Kan mijn bank nog iets terughalen? Soms wel. We bekijken samen wat de voorwaarden zijn.

Hoe schrijf ik een nette melding of klacht? We helpen je kort en duidelijk formuleren – passend bij de situatie.

Is deze fout nog te herstellen? Niet altijd. Maar we zorgen dat je weet wat wel én niet mogelijk is.


Wat het oplevert

  • Duidelijkheid over wat er gebeurd is
  • Een helder overzicht van betalingen en acties
  • Ondersteuning bij contact met bank of instantie
  • Meer rust, ook als herstel niet meer mogelijk is

Praktijkvoorbeeld

Een man had per ongeluk geld overgemaakt na een nepmail van een pakketdienst. Samen zochten we uit waar het geld heen was gegaan, namen contact op met de bank en maakten een kort overzicht van de stappen. Het geld kwam niet terug – maar hij had wel duidelijkheid en wist precies wat hij nog wél kon doen.


Liever duidelijkheid dan twijfel?

Je hoeft het niet alleen uit te zoeken. Eén moment van praktisch meekijken helpt je al op weg.

Leg je situatie voor – dan kijken we wat nog mogelijk is

Of bekijk andere situaties waarin Vikzit helpt met structuur en overzicht